Adatkezelési tájékoztató

Hatályos: 2018. május 25-től

A jelen adatkezelési tájékoztató keretében, AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (a továbbiakban: Adatvédelmi Rendelet) alapján tájékoztatjuk Önt, mint érintettet arról, hogy az Ön személyes adatait hogyan és milyen célokkal kezeljük.

A személyes adatok kezelője: a Generali Egészség- és Önsegélyező Pénztár    
A pénztár székhelye:      1066 Budapest, Teréz krt. 42-44.
A pénztár telephelyei:    1132 Budapest, Váci út 36-38.
                                       6720 Szeged, Széchenyi tér 6.
Levelezési cím:               6713 Szeged, Pf. 109
Nyilvántartási száma:     01-04-0000242
Adószáma:                     18177796-2-42

(a továbbiakban: „pénztár(unk)” vagy „adatkezelő”

I.          Általános fogalmak

1.     érintett: bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított vagy – közvetlenül vagy közvetve – azonosítható természetes személy;

2.     személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;

3.     különleges adat: faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a természetes személyek egyedi azonosítását célzó genetikai és biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok;

4.     adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;

5.     adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés, továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;

6.     adatfeldolgozó:  az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;

7.     ügyfél: a pénztár tagja, a pénztárhoz belépési nyilatkozatot benyújtó személy, a kedvezményezett és a pénztár szolgáltatására jogosult más személy;;

8.     adatvédelmi incidens: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi;

9.    Pénztártitok: minden olyan, a pénztártagról és a munkáltatói tagról a pénztár vagy a pénztári szolgáltató rendelkezésére álló, a tevékenysége folytán tudomására jutó tény, információ vagy adat, amely a pénztártag, a pénztártag kedvezményezettjének, örökösének, közeli hozzátartozójának személyére, adataira, vagyoni helyzetére, üzleti tevékenységére, tulajdonosi, üzleti kapcsolataira, valamint egyéni számláján nyilvántartott összegre, illetve amely a munkáltatói tag, illetve a támogató adataira, vagyoni helyzetére, üzleti tevékenységére, tulajdonosi, üzleti kapcsolataira vonatkozik. A pénztár üzleti és pénztártitkot kizárólag a pénztári tevékenység folytatásával összefüggésben kezelhet;

10.  Öpt: az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló 1993. évi XCVI. törvény;

11.   Sztv.: A Számvitelről szóló 2000. évi C. törvény;

12.   Grt.: a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény;

13.   Távért tv.: a távértékesítés keretében kötött pénzügyi ágazati szolgáltatási szerződésekről szóló 2005. évi XXV. törvény;

14.   Eker tv.: Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások valamint az információs társadalomról összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény; 

15.   Infotv: Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény;

16.   Szvmt.: a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény;

17.   Hpt.: A hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény;  

18.   Pmt.: A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény;

II.    A Pénztár adatkezeléseinek a felsorolása és célja

1.    A Honlap látogatásával kapcsolatos adatkezelés, a sütik kezelése

1.1  Pénztárunknak az ep.generalipenztar.hu honlapján a bárki számára hozzáférhetően közzétett információk megtekintéséhez személyes adatok megadása nem szükséges. Pénztárunk a honlap látogatóiról automatikusan az alábbi adatokat kapja: a látogató IP-címe, a látogatás időpontja, a weboldalon megtekintett aloldalak és tartalmak. Ezeket az adatokat pénztárunk kizárólag a honlappal kapcsolatos elemzésre, a honlap biztonságos működésének az ellenőrzésére használja fel.  

1.2  Pénztárunk ún „cookie”-kat (sütiket) használ a weboldalán, és igénybe veszi a Google Analytics szolgáltatásait. A sütik a honlap használatával kapcsolatos információkat őriznek meg. Ezeket a sütiket arra használjuk, hogy a felhasználói élmény növelése és a honlap jövőbeni funkcióinak a fejlesztése érdekében összesített információkat gyűjtsünk a honlap látogatottságáról, a látogatóknak a honlapon végzett tevékenységeiről, műveleteiről, illetve a látogatókhoz köthető, a Google által biztosított olyan adatokról, mint a látogató kora, neme, a látogatóhoz köthető földrajzi hely, a látogató érdeklődési köre, a böngésző típusa stb. A sütik személy szerinti beazonosításra alkalmas információt nem tárolnak. A böngészőben lehetősége van megtiltania a sütik tárolását. További információ: www.google.com/intl/hu/policies/privacy/partners/

1.3  Pénztárunk a honlap jövőbeni fejlesztési irányainak a meghatározása céljából, és a felhasználói élmény növelése érdekében nyomon követi a látogatóknak honlapon végzett tevékenységeit. (pl. egérmozgás, kattintás, navigálás, stb.). A látogatók azonosíthatatlanságának a biztosítása érdekében a hőtérképes elemzés a honlapnak csak azokon a részein működik, ahol a látogatók személyes adatainak a megadása nem szükséges (Például, a hőtérképes elemző alkalmazást nem működtetjük a honlapunk olyan felületein, ahol adatmezők kitöltése szükséges). A hőtérképes elemző alkalmazással éppen ezért a látogató nem azonosítható a számunkra. 

1.4  A honlapon keresztül a chaten folytatott kommunikáció ügyfélkapcsolati céllal történik, és személyes adatokat tartalmazhat. Pénztárunk a chaten keresztül általános felvilágosítást ad, azonban konkrét pénztári szerződésekkel, szolgáltatási igényekkel kapcsolatban nem folytat kommunikációt a chaten keresztül.   

1.5  A honlap tartalmaz kizárólag pénztárunk ügyfelei számára hozzáférhető információkat is. Ezen felületekre a belépéshez felhasználói név és jelszó megadása szükséges. Az ezeken a felületeken megjelenő adatok kezelésére a pénztári tagsági jogviszonnyal kapcsolatos adatkezelési szabályok az irányadók.

2.    A Pénztári tagsági jogviszony nyilvántartásával és a pénztári szolgáltatások teljesítésével összefüggő adatkezelés

2.1  A Pénztár pénztártitkot kizárólag a pénztári tevékenység folytatásával összefüggésben kezelhet.

2.2  A honlapon keresztül on-line, elektronikus úton történő belépések a Távért tv. hatálya alá esnek, ezért az adatkezelések további célja a fentiek mellett az ezen jogszabály által előírt fogyasztói tájékoztatásra vonatkozó szolgáltatói kötelezettség teljesítésének a bizonyítása, a tagsági jogviszony létrehozásának a bizonyítása, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése.

A Pénztár adatkezelése a tagsági jogviszony létrehozásával, míg a szolgáltatási igény bejelentése és az egyéni számlával kapcsolatos információkérés során megadott adatok esetén pedig a bejelentés, kérés elküldésével megadottnak tekintett önkéntes hozzájáruláson alapul.

3.    Panaszokkal kapcsolatos adatkezelés

 A Pénztár a panaszügyintézése során tudomására jutott személyes adatokat az Öpt. 29/A.§. panaszkezelésre vonatkozó rendelkezéseinek való megfelelés érdekében kezeli, és az ügyfelek panaszairól, valamint az azok rendezését, megoldását szolgáló intézkedésekről nyilvántartást vezet. A Pénztár adatkezelése az Öpt. fenti rendelkezésén alapuló kötelező adatkezelés.

Telefonon történő panaszkezelés esetén a Pénztár a közötte és az ügyfél közötti telefonos kommunikációt hangfelvétellel rögzíti. A hangfelvétel rögzítését az Öpt. fent hivatkozott szakasza rendeli el kötelezően.

4.    Telefonos ügyfélkapcsolati célú adatkezelés

4.1   A Pénztár az ügyfelek által, a tagsági jogviszonyaikra vonatkozóan feltett kérdések esetén, vagy a Pénztár saját kezdeményezésére telefonon keresztül is felvilágosítást ad, információt és segítséget nyújt, illetve fogadja a szolgáltatási igénybejelentéseket. Az e céllal folytatott kommunikációt a Pénztár hangfelvétellel rögzíti.

4.2    A Pénztár a rögzített telefonbeszélgetéseket – ideértve a panaszkezelések során rögzített beszélgetéseket is- számítástechnikai eszköz igénybevételével elemzi abból a célból, hogy

  • A Pénztár – az ügyfelek elégedettségének növelése érdekében is- ellenőrizhesse a telefonos ügyfélszolgálati tevékenységére vonatkozó minőségi követelmények teljesülését
  • a bejelentéseket, panaszokat, a szolgáltatásokkal kapcsolatos észrevételeket az érintett számára kedvező, megnyugtató módon kezelhessük, különösen akként, hogy az érintettnek a telefonbeszélgetés során közölt kifogásait, kérdéseit, észrevételeit mindkét fél megelégedésére rendezhessük
  • elkerülhető legyen a tagsági jogviszonyoknak a tag kezdeményezésére történő megszüntetése;
  • az érintettnek szolgáltatásokra vonatkozó visszajelzéseit, észrevételeit a Pénztár felhasználhassa szolgáltatásai minőségének a javítására..

5.    Elektronikus megfigyelő rendszer (kamerák)  

5.1  Pénztárunk érdekében a Generali Ingatlan Kft. (székhelye: 1132 Budapest, Váci út 36-38.) a  tulajdonában álló, kamera-piktogrammal vagy figyelemfelhívó tájékoztatással jelzett, az alább felsorolt helyiségekben, parkolókban (megfigyelt területek) elektronikus megfigyelő- és rögzítő rendszert alkalmaz, üzemeltet.

A megfigyelt területek:

  • a 1066 Budapest, Teréz körút 42-44. sz. alatti épület
  • a 1132 Budapest, Váci út 36-38. sz. alatt található épület
  • a 6720 Szeged, Széchenyi tér 6. sz. alatt található épület

5.2  A kamerás megfigyelőrendszer a megfigyelt területre belépő személyek képmását és cselekvését rögzíti. A kamerás megfigyelőrendszer hangot nem rögzít.  

5.3  Az adatok kezelői: a Generali Egészség- és Önsegélyező Pénztár a Generali Ingatlan Kft., és a Generali Ingatlan Kft-vel porta- és őrzési szolgálat ellátására szerződött alábbi gazdasági társaságok:

  • a 1066 Budapest, Teréz körút 42-44. sz. alatti épületben, és a 1132 Budapest, Váci út 36-38. sz. alatt található épületben a KraftFM Kft. (1139 Budapest, Pap Károly u. 4-6.) és az Univix Szolgáltató Kft. (1146 Budapest, Hungária körút 196/B. fszt. 2.)
  • a 6720 Szeged, Széchenyi tér 6. sz. alatt található épületben a Polőr Vagyonvédelmi Kft. (1196 Budapest, Ady Endre út 51.)

5.4  A felvételek készítésének célja az emberi élet, a testi épség, személyi szabadság védelme, az üzleti titok, értékpapírtitok, pénztári titok védelme, a személy- és vagyonvédelem érdekében a jogsértések megelőzése, észlelése, az elkövető tettenérése, valamint a jogsértések bizonyítása, az ügyféltérben előforduló esetleges balesetek körülményeinek a dokumentálása, és a pénztár feladatainak ellátásához szükséges, a közönség számára nyilvános magánterületének a védelme.  

5.5   A kamerás élőképeket a portaszolgálatot ellátó személyek kísérik figyelemmel. A kamerák aktuális képének és a felvételeknek a megtekintésére az adatkezelők arra jogosultsággal rendelkező munkavállalói jogosultak. A hozzáférési jogosultságok megadásával a Generali Ingatlan Kft. rendelkezik.

6.      Látogatók, vendégek nyilvántartása

6.1  Pénztárunk érdekében és megbízása alapján a Generali Ingatlan Kft. (székhelye: 1132 Budapest, Váci út 36-38.) pénztárunknak a 1066 Budapest, Teréz krt. 42-44 sz. alatti székhelyén és 1132 Budapest, Váci út 36-38. sz. alatti telephelyén az épületben tartózkodó munkavállalókhoz érkező látogatókról, vendégekről, üzleti partnerekről a recepciókon nyilvántartást vezet. A Generali Ingatlan Kft-vel porta- és őrzési szolgálat ellátására szerződött gazdasági társaság a látogatók alább felsorolt személyes adatait rögzíti társaság elektronikus nyilvántartó rendszerében:

A látogató neve, a látogatás időpontja, a látogató személyi azonosító okmányának a száma, a látogató által keresett személy neve. 

6.2   Az adatok kezelői: a Generali Egészség- és Önsegélyező Pénztár, a Generali Ingatlan Kft., és a Generali Ingatlan Kft-vel porta- és őrzési szolgálat ellátására szerződött Univix Szolgáltató Kft. (1146 Budapest, Hungária körút 196/B. fszt. 2.)

6.3  Az adatkezelés célja a vagyonvédelem és az épületben tartózkodó személyek védelme, az üzleti titok, értékpapírtitok, pénztártitok védelme, és az esetleges visszaélések, jogsértések bizonyítása, valamint – belépőkártya kiadása esetén- a kártya kezelésével összefüggő adminisztráció.  

6.4  A belépési adatbázisba kizárólag az adatkezelők megfelelő jogosultsággal rendelkező munkatársai tekinthetnek be, a fenti adatkezelési célok teljesülése érdekében. A hozzáférési jogosultságok megadásával a Generali Ingatlan Kft. rendelkezik.

6.5  A belépési adatbázis adatai bűncselekmény vagy szabálysértés gyanújának észlelése esetén, továbbá megkeresés alapján a nyomozó hatóságnak, valamint a szabálysértés miatt eljáró hatóságnak és a szabálysértés miatt előkészítő eljárást folytató szervnek átadhatók.

7.      Közvetlen üzletszerzési célú adatkezelések

7.1    Pénztárunk közvetlen üzletszerzési (direkt marketing) tevékenységének minősül minden olyan közvetlen megkeresés módszerével végzett tájékoztató tevékenységeknek az összessége, amelyeknek célja termékek vagy szolgáltatások értékesítésével, szolgáltatásával vagy eladásösztönzésével közvetlen kapcsolatban álló, a Grt. szerinti gazdasági reklám továbbítása a fogyasztók vagy kereskedelmi partnerek részére.

Ilyen célú adatkezeléseket pénztárunk különösen az alábbi tevékenységei keretében végez

  • egyes nyereményjátékok esetén a nyereményjátékban résztvevők körében
  • elektronikus formátumú hírlevelek küldése keretében

7.2    A pénztárunk által a közvetlen üzletszerzési céllal kezelt adatok köre név, e-mail cím.

7.3    Az adatok kezelésének a célja az, hogy pénztárunk elektronikus levelezés, vagy azzal egyenértékű más egyéni kommunikációs eszköz útján az érintett részére gazdasági reklámot küldjön.   

7.4    Az adatok forrása: maga az érintett, vagy olyan harmadik személyek, akiktől pénztárunk ingyenesen vagy ellenérték fejében, szerződések alapján személyes adatokat vesz át abból a célból, hogy az átvett adatokat direkt marketing célra felhasználhassa.  

7.5    A kezelt adatok, információk körét az adatok felvételére szolgáló, az adott direkt marketing célú tevékenységhez rendszeresített írásbeli és elektronikus nyilatkozatok tartalmazzák.

7.6    Az adatok kezelése az érintett önkéntes hozzájárulásán alapul. A hozzájárulás megadása az adatok felvételekor történik.

8.      Nyereményjátékok, promóciók szervezése során történő adatkezelés

8.1    Az adatkezelés célja a pénztárunk által szervezett nyereményjátékokban, promóciókban a játék, promóció lebonyolítása, különösen: a játékosok azonosítása, a nyertesek kisorsolása, kiértesítése, a nyeremények átadása, nyilvánosságra hozatala, valamint a nyereményjátékkal összefüggésben a pénztárunkkal szemben támasztott esetleges megalapozatlan igények elhárítása.    

8.2    A kezelt adatok köre különösen: név, telefonszám, e-mail cím, lakcím, születési hely és idő, továbbá a nyertes nyilvánosságra hozatala esetén a nyertes nevének és a nyeremény tárgyának a közzététele az ep.generalipenztar.hu weboldalon, valamint Facebook-on szervezett nyereményjátékok esetén a csoport Facebook üzenőfalán.  A kezelt adatok esetleges, az adott játéktól függő további körét az adatok felvételére szolgáló papír alapú, vagy elektronikus nyilatkozatok, informatikai alkalmazások regisztrációs felületei tartalmazzák.

8.3    A pénztárunk adatkezelése az érintett önkéntes hozzájárulásán alapul, amelyet pénztárunk az érintettnek a nyereményjátékban, promócióban történő részvételével megadottnak tekint. A hozzájárulás kiterjed a nyertes nevének és a nyeremény tárgyának a fenti módon történő nyilvánosságra hozatalára. 

8.4    A pénztárunk esetenként harmadik személyeket bíz meg

  • a nyereményjáték, promóció lebonyolításával (ideértve a játékban, promócióban résztvevők adatainak a felvételétől kezdődően a felvett adatoknak pénztárunk részére történő továbbításán keresztül a nyertesek kiértesítéséig és a nyeremények átadásáig)  
  • internetes nyereményjáték esetén a fentieken kívül a nyereményjáték alkalmazási felületének, regisztrációs felületének az adatforgalom lebonyolítására alkalmas kialakításával, az alkalmazás informatikai üzemeltetésével, a játékosok adatainak informatikai rendszereiben történő tárolásával, a gépi sorsolás elvégzésével.

A pénztárunk által ezen céllal igénybe vett harmadik személyek a pénztárunk adatfeldolgozóinak minősülnek, akik a személyes adatokon kizárólag a nyereményjáték lebonyolítása, az alkalmazás üzemeltetése céljából végzik a fenti műveleteket, saját célra a személyes adatokat nem kezelik, és nem dolgozzák fel.

Az adatfeldolgozók személyéről, illetve egy adott nyereményjátékban a jelen pontban foglaltaktól történő esetleges eltérésekről pénztárunk az adott nyereményjáték szabályzatában ad tájékoztatást. 

9.    Álláshirdetésekre jelentkezők adatainak a kezelése

9.1    A pénztárunk a hozzá közvetlenül-, vagy munkaerő közvetítőn keresztül beérkezett önéletrajzokban és a csatolt egyéb dokumentumokban szereplő személyes adatokat abból a célból kezeli, hogy az érintettet a végzettségének és érdeklődési körének leginkább megfelelő álláslehetőségekről értesítse, az érintettel időpontot egyeztessen, és a kiválasztást lebonyolítsa.

9.2    Pénztárunk részére a Generali Biztosító Zrt. az erre irányuló szerződés alapján munkaerő kiválasztási és toborzási feladatokat lát el, melynek során kezeli (felveszi, fogadja, tárolja) a  álláshirdetésre jelentkező természetes személyek személyes adatait. A felvett adatokat a Generali Biztosító Zrt. továbbítja pénztárunk részére. Amennyiben a Generali Biztosító Zrt ezen minőségében jár el, azaz a pénztárunk képviseletében vagy javára végez álláshirdetési, toborzási, kiválasztási tevékenységet, úgy erről az álláshirdetésben ad tájékoztatást.     

9.3    Pénztárunk a munkaerő kiválasztási folyamatba (tesztek, felmérések, személyes interjúk lebonyolítása a jelentkezőkkel) esetenként külső harmadik személyeket is bevonhat, amely esetben ezen személyekkel, szervezetekkel közölheti az érintett személyes adatait a teljesítéshez szükséges körben  és mértékben, vagy az érintettek ezeknek a harmadik személyeknek, mint adatkezelőknek közvetlenül adják meg az adataikat. Ezekről a harmadik személyekről az érintettek a kiválasztási folyamat során kapnak tájékoztatást. Az adatok közléséhez történő hozzájárulást pénztárunk az érintettnek az álláshirdetésre történő jelentkezésével megadottnak tekinti. 

10.  Generali Egészségkártya-birtokosok adatainak a kezelése

10.1 A pénztár az Öpt. rendelkezése alapján kártyát bocsát ki, amelynek használatával a tagok, és a szolgáltatásra jogosult személyek kártyás vásárlásai a kártyás elszámoló rendszeren keresztül kerülnek elszámolásra.

10.2 Generali Egészségkártya rendszer működtetése során pénztárunk az adatokat az érintettek hozzájárulása alapján kezeli.

11.  Egyéb adatkezelések:

Az érintett előzetes hozzájárulása esetén pénztárunk egyéb céllal is kezelhet személyes adatokat. Ezen adatkezelésekről pénztárunk az adatoknak a cél szerinti felvételekor ad az érintetteknek tájékoztatást.

III.     Az adatkezelések jogalapjai

1. A honlapon keresztül történő közléseket, véleményeket pénztárunk az érintettek hozzájárulása alapján kezeli.

2. A tagsági jogviszonnyal, annak nyilvántartásával, a panaszok kezelésével kapcsolatos-, valamint a telefonos ügyfélszolgálati célú tevékenysége keretében pénztárunk a személyes adatokat

  • a tagsági jogviszony létrejöttét megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtétele
  • a pénztári szolgáltatások teljesítése;
  • a tagsági jogviszonyból eredő jogi igények előterjesztése, érvényesítése, védelme;
  • jogi kötelezettség teljesítése (számviteli bizonylatok kezelése és megőrzése, pénzmosás és terrorizmus finanszírozásának megelőzése és megakadályozása, panaszkezelési tevékenység);
  • egészségügyi adatok kezelése esetében az érintett kifejezett hozzájárulása

alapján kezeli.

3. A Generali Egészségkártya rendszer működtetése során pénztárunk az adatokat az érintettek hozzájárulása alapján kezeli.

Az adatkezeléseket szabályozó ágazati jogszabályok:

  • Az Öpt 11.§- a (a tagsági jogviszony)
  • Az Öpt. 29/A. § (jogi kötelezettség teljesítése keretében a panaszok kötelező nyilvántartása, megőrzése)
  • Öpt. 33/B.§ (kártya)
  • Az Sztv. 169.§-a (jogi kötelezettség teljesítése keretében a számviteli bizonylatok kötelező kezelése és megőrzése)
  • A tagsági jogviszony elektronikus úton történő létrehozása esetén a Távért. tv. 11.§ (2) bekezdése, és az Eker tv.  13/A. §-a.
  • A Pmt., különösen annak 7-21. §§-ai (jogi kötelezettség teljesítése keretében ügyfél kötelező átvilágítása, nyilvántartási kötelezettség, adatszolgáltatási kötelezettség) . 

4. A kamerafelvételek, és az épületbe történő beléptetés során rögzített személyes adatokat pénztárunk az érintettek hozzájárulása alapján, és az Szvmt. 31-32. §§-ai figyelembe vételével kezeli.  A hozzájárulást az Szvmt. 30.§ (2) bekezdése alapján megadottnak kell tekinteni a megfigyelt területekre történő belépéssel. 

5. A közvetlen üzletszerzési célú tevékenység során pénztárunk a személyes adatokat az érintettek hozzájárulása alapján, a Grt. 6.§ -ának a figyelembe vételével kezeli. A hozzájárulás megadása az adatok felvételekor történik. Az adatok felvételét pénztárunk a vele szerződéses kapcsolatban álló tagszervezői útján is lebonyolíthatja.

 6. A nyereményjátékok szervezése, lebonyolítása során pénztárunk a személyes adatokat

  • az érintettek önkéntes hozzájárulása   
  • jogi kötelezettség teljesítése (a nyeremény átadásával összefüggésben keletkezett bizonylatokat az adózásra vonatkozó jogszabályok alapján kötelező megőrizni) 

alapján kezeli.

7. Az álláshirdetésekre jelentkezők adatait pénztárunk

  • az érintettek hozzájárulása
  • jogi igényekkel szembeni védelem

alapján kezeli. A hozzájárulást az érintett az önéletrajzának és az ehhez kapcsolódó dokumentumoknak (pl. képzettséget, iskolai végzettséget igazoló dokumentumok) a megküldésével adja meg.  

IV.          A sütik tárolásának időtartama és az egyes adatkezelések időtartamai

1. A honlap látogatása során a számítástechnikai eszközre elhelyezett sütiket a felhasználó a számítástechnikai eszközről bármikor eltávolíthatja, illetve letilthatja böngészőjében a sütik alkalmazását. A Google Analitycs-ben 26 hónapig őrizzük meg a felhasználói- és eseményadatokat. A honlapelemző alkalmazás eredményeit 365 napig őrizzük meg.

2. A chaten keresztül folytatott kommunikációs tartalmat pénztárunk 3 évig őrzi meg.   

3. A tagsági jogviszony nyilvántartásával, a panaszok kezelésével, a pénztári szolgáltatások és kártyatranzakciók teljesítésével kapcsolatos tevékenységek:

a)     A tagsági jogviszonnyal kapcsolatos adatkezelés esetén:

A személyes adatokat a tagsági jogviszony fennállásának idején, valamint azon időtartam alatt kezeli pénztárunk, ameddig a tagsági jogviszonnyal kapcsolatban igény érvényesíthető.

b)     a tagsági jogviszonyból eredő jogi igények előterjesztésén, érvényesítésén, védelmén alapuló adatkezelés esetén:

Amíg az adott jogi igénnyel kapcsolatban a bírósági jogérvényesítés lehetősége fennáll. 

c)     jogi kötelezettség teljesítésén alapuló adatkezelés esetén:

Mindaddig kezeljük az adatokat, amíg a kötelező adatkezelést elrendelő jogszabály azt előírja. Ennek keretében például a számviteli bizonylatnak minősülő dokumentumokat 9 évig, a pénzmosás és terrorizmus megelőzése és megakadályozása érdekében kezelt adatokat pénztárunk 8 évig köteles megőrizni. A panaszügyintézés során készült hangfelvételeket, a panaszt és az arra adott választ pénztárunk öt évig köteles megőrizni.

d)     hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén a hozzájárulás visszavonásáig kezeljük az adatokat

e)     jogos érdeken alapuló adatkezelés esetén, addig kezeljük az adatokat amíg az ennek alapjául szolgáló körülmények fennállnak.

4. A telefonos ügyfélszolgálati célú adatkezelések esetén pénztárunk a hangfelvételeket a tagsági jogviszonyból eredő szolgáltatások teljesítésével kapcsolatos adatkezelésre vonatkozó időtartamig tárolja.

5. A megfigyelt területek kamera felvételei tárolásának az időtartama az Szvmt. legfeljebb 60 napos megőrzést lehetővé tevő rendelkezése értelmében – felhasználás hiányában- öt nap. A felvételeket a pénztár megbízottja a megfigyelt területekhez tartozó telephelyén, tárolja, a székhelyén készült felvételeket a 1132 Budapest, Váci út 36-38. sz. alatti épületben.   

6.  Az épületbe történő beléptetés során rögzített adatok felhasználásának hiányában, alkalmi belépés esetén- a látogató távozását követő 24 óra elteltével az adatok törlésre kerülnek. Egyebekben, az adatok kezelésének időtartamára az Szvmt. 32. § (2) és (3) bekezdésének a rendelkezései kötelezően alkalmazandók.

7. A közvetlen üzletszerzési céllal felvett adatokat pénztárunk az érintett hozzájárulásának a visszavonásáig kezeli. A hozzájáruló nyilatkozat visszavonására, továbbá a reklámok közvetlen megkeresés módszerével történő küldésének a megtiltására az érintettnek bármikor, indokolás nélkül, ingyenesen az alábbi címeken, illetve pénztárunk ügyfélszolgálatán – neve, születési dátuma – és amennyiben az érintett pénztárunknak az tagja, úgy a tagsági azonosító szám a megadásával- lehetősége van:

egeszsegpenztar.hu@generali.com elektronikus levelezési címen,

e-mailben kapott üzenetek esetén az egeszsegpenztar.hu@generali.com címen,

              vagy postai küldemény megküldése útján a pénztár 6713 Szeged, Pf. 109. címére.  

8. A nyereményjátékokon, promóciókon történő részvétel céljából a résztvevők által megadott személyes adatokat pénztárunk az esetleges megalapozatlan igények elhárítása érdekében addig kezeli, ameddig a nyereményjátékkal kapcsolatos reklamáció lehetőségét biztosítja, de legfeljebb 6 hónapig. Pénztárunk a nyertes adatait az adózásra vonatkozó jogszabályok alapján az adó megállapításához való jog elévüléséig kezeli. (Az adómegállapításához való jog annak a naptári évnek az utolsó napjától számított öt év elteltével évül el, amelyben az adóról bevallást, adatbejelentést, bejelentést kellett volna tenni, illetve bevallás, adatbejelentés, bejelentés hiányában az adót meg kellett volna fizetni.)    

9. Az álláshirdetésekre jelentkezők által a karrierlehetőségekről történő tájékoztatási céllal megadott elérhetőségeket pénztárunk az érintett hozzájárulásának a visszavonásáig kezeli. A visszavonó nyilatkozat az egeszsegpenztar.hu@generali.com e-mail címre küldött elektronikus levélben, vagy a 6713 Szeged, Pf. 109 címre levélben megküldhető. A hozzájárulás visszavonását követően pénztárunk az érintettet karrierlehetőségekkel kapcsolatban nem keresi meg a továbbiakban.

Pénztárunk az álláshirdetésre jelentkezők által megadott és felvett adatokat, a rendelkezésére bocsátott önéletrajzokat, dokumentumokat, a kiválasztási folyamat során keletkezett dokumentumokat, teszteket, az álláshirdetésekkel-, a kiválasztási folyamattal-, továbbá a foglalkoztatási jogviszony létrejöttének az elmaradásával kapcsolatos, az esetleges megalapozatlan igények elhárítása érdekében a magyar polgári jog szabályai szerinti általános elévülési idő elteltéig (5 évig) kezeli. Amennyiben a foglalkoztatási jogviszony létrejön, úgy az adatok, dokumentumok kezelésére az adott foglalkoztatási jogviszonyra vonatkozó szerződéses és jogszabályi rendelkezések az irányadók.

V.          Az adatok megismerésére jogosultak köre

1.     A személyes adatokat és a pénztártitoknak minősülő információkat a pénztárunknak a vonatkozó adatkezelési célhoz kapcsolódó hozzáférési jogosultságokkal rendelkező munkavállalói, megbízott tagszervezői, illetve pénztárunk részére szolgáltatási szerződések alapján adatfeldolgozási-vagy kiszervezett tevékenységet végző személyek, szervezetek ismerhetik meg, pénztárunk által meghatározott terjedelemben és a tevékenységük végzéséhez szükséges mértékben. Közös adatkezelés esetén a további adatkezelők személyéről az adott adatkezelési célok leírásánál található tájékoztatás. A pénztártitoknak minősülő adatokat jogosultak megismerni továbbá mindazon személyek vagy szervezetek is, akikkel szemben pénztárunknak a pénztár titok megtartásának a kötelezettsége az Öpt. 40/A és 40/B. §-ai értelmében nem áll fenn.

2.     Pénztárunk az adatkezelések során különösen az alábbi adatfeldolgozókat, illetve pénztárunk részére kiszervezett tevékenységet végző szolgáltatókat veszi igénybe, erre irányuló szolgáltatási szerződések keretében.  

  • GSS- Generali Shared Services S.C.A.R.L. Magyarországi Fióktelepe (székhelye: 1132 Budapest, Váci út 36-38.)
  • SIRO Zrt. 9023 Győr, Álmos u. 5.
  • EPDB Nyomtatási Központ Zrt.   1117 Budapest, Budafoki út 107-109.

A fent nevezett pénztárok vállalatunk informatikai rendszereinek üzemeltetése tekintetében elektronikus adatfeldolgozási tevékenységet végeznek vállalatunk számára. Az informatikai rendszerekben rögzített ügyféladatok tárolása az alábbi helyeken található adatközpontokban

történik:

Magyarország, 1132 Budapest, Váci út 36-38., 1117 Budapest, Budafoki út 107-109.

Olaszország, 31021 Mogliano Veneto, Via Marocchesa 14.

Németország, Aachen, Anton-Kurze-Alle 16.

VI.          A pénztártitok megtartására vonatkozó rendelkezések

1.     A pénztártitok tekintetében, időbeli korlátozás nélkül – ha a törvény másként nem rendelkezik titoktartási kötelezettség terheli a pénztár vezetőit, alkalmazottait és mindazokat, akik ahhoz a pénztárral kapcsolatos tevékenységük során bármilyen módon hozzájutottak.

2.     A pénztártitok és az üzleti titok megtartásának kötelezettsége nem áll fenn a feladatkörében eljáró

a.     Felügyelettel,

b.     az Állami Számvevőszékkel,

c.     a pénztárak működése törvényességének ellenőrzésére jogosult ügyészséggel,

d.     a folyamatban levő büntetőeljárás keretében eljáró, valamint a feljelentés kiegészítését végző nyomozó hatósággal, ügyészséggel,

e.     külön törvényben meghatározott feltételek megléte esetén a titkos információ gyűjtésre felhatalmazott szervvel,

f.      a hagyatéki ügyben eljáró közjegyzővel, valamint a feladatkörében eljáró gyámhatósággal,

g.     a főigazgató eseti engedélye alapján a törvényben meghatározott feladatkörében eljáró nemzetbiztonsági szolgálattal,

h.     a büntető-, valamint polgári ügyben, továbbá a csőd-, felszámolási eljárás és a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárása keretében a bírósággal,

i.      a gazdálkodás nyilvántartásához szükséges adatok tekintetében a gazdálkodás nyilvántartását végző szolgáltatóval, továbbá a kiszervezett tevékenység végzéséhez szükséges adatok tekintetében a kiszervezett tevékenységet végzővel,

j.      az adókötelezettség teljesítésének ellenőrzése, valamint az ilyen tartozást megállapító végrehajtható okirat végrehajtása érdekében folytatott eljárás keretében, valamint a pénztári befizetések kedvezménye tekintetében eljáró adóhatósággal,

k.     a Gazdasági Versenyhivatallal,

l.      külön törvényben meghatározott feltételek megléte esetén az Európai Unió által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések foganatosításáért felelős szervvel,

m.   alapvető jogok biztosával,

n.     a természetes személyek adósságrendezési eljárásában eljáró főhitelezővel, Családi Csődvédelmi Szolgálattal, családi vagyonfelügyelővel, bírósággal

szemben, e szerveknek a pénztárhoz intézett írásbeli megkeresése esetén.

3.     A pénztártitok csak akkor adható ki harmadik személynek, ha

a.     a pénztártag vagy annak törvényes képviselője a rá vonatkozó kiszolgáltatható adatkört pontosan megjelölve közokiratban vagy teljes bizonyító erejű magánokiratban erre felhatalmazást ad,

b.     a törvény a pénztártitok megtartásának kötelezettsége alól felmentést ad.

VII.          Az Önt megillető jogok a személyes adatainak a kezelésével kapcsolatban

  • Hozzáférés – Ön jogosult arra, hogy pénztárunktól visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak a kezelése folyamatban van-e, és jogosult arra, hogy a személyes adataihoz hozzáférést kapjon.
  • Helyesbítés – Ön jogosult arra, hogy pénztárunktól személyes adatainak a helyesbítését vagy kiegészítését kérje, ha azok pontatlanok vagy hiányosak.
  • Törlés – Ön kérheti személyes adatainak a törlését, amennyiben az alábbi indokok valamelyike fennáll:

a.     a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtöttük vagy más módon kezeltük;

b.     Ön visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincsen más jogalapja;

c.     Ön a tiltakozik a jogos érdeken alapuló adatkezelés ellen, ideértve a jogos érdekre alapított profilalkotást is és nincsen elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre, vagy abban az esetben, ha az Ön adatainak a kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, és Ön tiltakozik adatainak ilyen célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is amennyiben az közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik

d.     a személyes adatokat jogellenesen kezelték;

e.     a személyes adatokat az pénztárunkra alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;

f.      a személyes adatok gyűjtésére az Adatvédelmi Rendeletben hivatkozott információs társadalommal összefüggő szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan került sor.

–          Korlátozás – Ön kérheti, hogy pénztárunk korlátozza személyes adatainak a kezelését, ha az alábbiak valamelyike teljesül

a.     Ön vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát. 

b.     Az adatkezelés jogellenes és Ön ellenzi az adatok törlését, és e helyett kéri azok felhasználásának korlátozását

c.     Pénztárunknak már nincsen szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de Ön igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez;

d.     Ön tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy pénztárunk jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az Ön jogos indokaival szemben.

  • Adathordozhatóság – Ön kérheti, hogy pénztárunk az Ön adatait egy másik adatkezelőnek továbbítsa, és/vagy arra, hogy az Önre vonatkozó személyes adatokat Ön tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja.
  • A hozzájárulás visszavonása – Ha az adatkezelés az Ön által adott hozzájáruláson alapul, akkor Ön jogosult a hozzájárulását bármikor visszavonni.

Az elhunyt személyhez kapcsolódó adatok kezelésére a személyes adatok kezelésére vonatkozó rendelkezések az irányadók. Az elhunyt személlyel kapcsolatba hozható adatok tekintetében az érintett jogait az elhunyt örököse is gyakorolhatja.

VIII.          A személyes adatainak a kezelésével szembeni tiltakozás joga

Amennyiben az Ön személyes adatainak a kezelése jogos érdeken alapul, ideértve a jogos érdeken alapuló profilalkotást vagy közvetlen üzletszerzési célú adatkezelést is, Ön jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon ezen jogos érdeken alapuló adatkezeléssel szemben.

IX.          Elérhetőségeink 

Ön a személyes adatainak a kezelésével kapcsolatos, a fenti jogain alapuló kérelmeit, tiltakozását szóban (személyesen) vagy írásban (személyesen vagy más által átadott irat útján, avagy postai úton, telefaxon, vagy elektronikus levelezési címen) jelentheti be, az alábbi elérhetőségi címeken, a pénztárunk adatvédelmi tisztviselőjének címezve:

Az Ügyfélszolgálat elérhetőségei

1132 Budapest, Váci út 36-38.
Tel.: 452-54-44
Fax: 452-35-70
egeszsegpenztar.hu@generali.com

Az álláshirdetésre, állásinterjúra, toborzási- kiválasztási tevékenységre vonatkozó adatkezelésekkel-, kapcsolatos tiltakozások, kérelmek az egeszsegpenztar.hu@generali.com címen jelenthetők be. 

Pénztárunk indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja Önt a kérelem nyomán hozott intézkedéséről. Az intézkedés és tájékoztatás az Ön részére díjmentes, kivéve, ha a kérelem túlzó jellegű vagy egyértelműen megalapozatlan.

X.          Jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben Önnek a személyes adataival kapcsolatos, panaszát, kérelmeit nem sikerült megnyugtató módon rendezni, vagy az Ön megítélése szerint az Önre vonatkozó személyes adatok kezelése jogsértő, Ön a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál jogosult bejelentést tenni.

A Nemzeti Adatvédelmi es Információszabadság Hatóság elérhetőségei:

Székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Pf. 5
Telefon: 06 1 391 1400
Telefax: 06 1 391 1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Web: naih.hu

Személyes adatainak a védelméhez fűződő jogainak a megsértése esetén Ön jogosult bírósághoz fordulni.

Székhely 1066 Budapest, Teréz krt. 42-44. Levelezési cím 6701 Szeged, Pf. 921. Személyes ügyfélszolgálat 1132 Budapest, Váci út 36-38.
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő - szerda: 8.00 - 16.00
Csütörtök: 8.00 - 17.00
Péntek: 8.00 - 16.00
Telefonos ügyfélszolgálat Telefonos Ügyfélszolgálat: +36 (1) 452 5444
Rendelkezésre állási idő:
Hétfő: 8.00 - 20.00
Kedd - péntek: 8.00 - 16.30

Számlaszám befizetéshez: 10918001-00000097-08110006

Kapcsolat

Panaszkezelés

Kapcsolódó oldalaink

Generali Önkéntes Nyugdíjpénztár nyp.generalipenztar.hu Generali Biztosító www.generali.hu
www.generali.com Generali Alapkezelő www.alapkezelo.hu Európai Utazási Biztosító www.eub.hu Pénztárszövetség www.penztar-szovetseg.hu Magyar Nemzeti Bank felugyelet.mnb.hu

Hasznos linkek

Magyar Nemzeti Bank - Panasz bejelentés https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/penzugyi-panasz Pénzügyi Navigátor Pénzügyi Navigátor Európai online vitarendezési fórum eu-online-vitarendezesi-forum-EP.pdf Az adathalászat veszélyei Az adathalászat veszélyei
Csatlakozzon hozzánk Facebookon is!