NAVIGÁTOR Egészségbiztosítás


A Generali Navigátor Csoportos Egészségbiztosítás a szerződési feltételek szerint ultrahang, röntgen, 12 elvezetéses EKG, CT, MR vizsgálat, egynapos sebészeti beavatkozás és hozzá kapcsolódóan betegszállítás költségének térítésére nyújt fedezetet.  

Generali Navi vonal (előzetes engedély, költségvállaló nyilatkozat igénylése):
+36 1 452 3270
+36 20 670 3270

Utólagos térítés számla ellenében: navigator.hu@generali.com

A biztosító szolgáltatásai
A biztosító szolgáltatási kötelezettsége a szolgáltatási táblázatban részletezett egészségügyi szolgáltatások költségeinek megtérítésére terjed ki a feltételekben foglalt szabályok szerint.
Ellátás kizárólag Magyarországon működő egészségügyi intézményben vehető igénybe.
A biztosító szolgáltatása az azonnali ellátási esetekre nem terjed ki.

Biztosítási szolgáltatás igénybevétele
Kérjük, soha ne várjon egészségügyi ellátási igényével addig, amíg panaszai jelentősen rosszabbodnak!
Azonnali ellátást igénylő esetben a 112-es vagy a 104-es telefonszámon a mentőket kell hívni vagy azonnal el kell menni a sürgősségi ügyeletre!

Generali Navigátor csoportos egészségbiztosítás szolgáltatási táblázata
A táblázatban található szolgáltatástípusok a szolgáltatási csomag szerinti tartalommal és korlátozásokkal vehetők igénybe.

A biztosított az alábbi három módon vehet igénybe szolgáltatást:

  1. A biztosított a számára javasolt orvosi vizsgálatra/ellátásra időpontot foglal magának, az általa választott egészségügyi intézménybe.
    Az ellátásról a saját nevére, címére szóló számlát kell kérnie.
    A vizsgálatról, ellátásról szóló számlát (továbbá a szolgáltatási igénybejelentőt, valamint a feltételben felsorolt egészségügyi dokumentumokat, például a vizsgálatra vonatkozó orvosi javaslatot és az ellátás során kapott orvosi dokumentumot) nyújthatja be a biztosítóhoz a navigator.hu@generali.com e-mail címen, utólagos térítésre.
    Amennyiben az igénybe vett vizsgálat/ellátás téríthető a biztosítási feltételekben meghatározottak alapján, akkor a biztosító az ellátás díját a limit erejéig a biztosított pénztári tagi egyéni számlájára teljesíti.
  2. Amennyiben a biztosított előre szeretné tudni, hogy a szükséges vizsgálat/ellátás téríthető lesz-e a biztosítás terhére, akkor előzetes engedélyt kérhet.
    Amennyiben a biztosított a szükséges ellátást a biztosító szerződött partnerénél foglalja magának, akkor arra is van lehetősége, hogy költségvállaló nyilatkozatot kérjen a biztosítótól. Ebben az esetben az ellátást a feltételekben meghatározott limitek erejéig a biztosító közvetlenül az egészségügyi ellátó részére téríti meg. A limit feletti összeget pedig a biztosítottnak kell megfizetnie az egészségügyi szolgáltató részére.
  3. Amennyiben a biztosított a b. pont szerint előzetes engedélyt kért a biztosítótól, de a szükséges ellátást nem a biztosító szerződött partnerénél veszi igénybe, akkor az ellátás költségéről saját nevére, címére szóló számlát kell kérnie és utólagos térítésre kell azt beküldenie a biztosító részére.
    Utólagos térítés esetén a biztosító az ellátás díját a limit erejéig a biztosított pénztári tagi egyéni számlájára teljesíti.

Előzetes engedély kérése nem feltétele a biztosító térítésének, azonban javasolt, mert csak ebben az esetben lehet benne biztos a biztosított, hogy a számára szükséges orvosi vizsgálat/ellátás téríthető lesz a biztosítás terhére.

Az előzetes engedélykérés és költségvállaló nyilatkozat igénylésének menete:

  1. A biztosított a munkanapokon 8-18 óra között elérhető Generali Navi vonalon keresztül, telefonon jelentheti be a biztosítóhoz az előzetes engedélyezésre vonatkozó igényét.
  2. A biztosító ellenőrzi az egészségpénztári tagi azonosító alapján a szolgáltatásra való jogosultságot (biztosítási fedezetet).
  3. A biztosító a biztosított kifejezett hozzájárulása esetén bekéri az adott ellátásra vonatkozó orvosi javaslatot és orvosi dokumentációt. A bekért összes irat elektronikus úton történő beérkezését követően kezdődik meg az igény elbírálása.
  4. Az egészségi panaszok, igények alapján a biztosító a szükséges orvosi dokumentumok beérkezésétől számított 10 munkanapon belül dönt az előzetes engedélyre való kérelem megalapozottságáról és erről tájékoztatja a biztosítottat.
  5. Amennyiben a biztosított a biztosító szerződött partnerénél veszi igénye a szükséges ellátást, akkor kérheti, hogy a biztosító az előzetes engedély mellett költségvállaló nyilatkozatot küldjön az egészségügyi intézménybe, a biztosított által lefoglalt ellátásra, időpontra. Ebben az esetben fontos, hogy a biztosított által foglalt időpont előtt legalább 10 munkanappal kell az előzetes engedélyt/költségvállaló nyilatkozatot megkérni.
  6. A költségvállaló nyilatkozat küldése esetén a biztosított köteles megjelenni az általa foglalt időpontban az általa választott egészségügyi ellátást nyújtó intézményben (egészségügyi szolgáltatónál), valamint köteles személyazonosításra alkalmas fényképes dokumentumot bemutatni a helyszínen a biztosított beazonosítása céljából a szolgáltatás igénybevétele előtt.
    A biztosító fenntartja magának a jogot, hogy ha a biztosított személye nem azonosítható, akkor az egészségügyi ellátást nyújtó intézmény megtagadhatja az egészségügyi szolgáltatást, kivéve, ha a biztosított élete veszélyben forog, illetve a sürgős szükség esetét.
  7. Amennyiben a biztosított nem tud megjelenni az általa foglalt időpontban a megjelölt egészségügyi szolgáltatónál, akkor a lemondást legkésőbb 48 órával az egyeztetett időpont előtt az egészségügyi szolgáltatónál tudja megtenni. Ennek elmulasztása esetén a lefoglalt, de le nem mondott vizsgálat(ok) költségének megtérítésére a biztosított kötelezhető, tekintettel arra, hogy a lefoglalt ellátás költségének megtérítésére az egészségügyi szolgáltató igényt tarthat.
    Időben történt lemondás esetén az új időpont foglalásához új költségvállaló nyilatkozat igénylésére lesz szükség. Amennyiben az új időpont a lemondott időponthoz képest 3 hónapnál későbbre esik, akkor az előzetes engedélykérést is meg kell ismételni.

biztosítási időszak augusztus 1-jétől a következő év július 31-ig tart.

Biztosítotti jogviszony létrejötte
A Navigátor csoportos egészségbiztosítás alapján Biztosítottnak minősül valamennyi, a csoportos biztosítás létrejöttének napján tagsági viszonnyal rendelkező Pénztártag, valamint az év közben pénztári tagsági jogviszonyt létesítő (belépő) Pénztártag, kivéve, ha a Pénztártag írásban nyilatkozott, hogy nem kívánja, hogy a fedezet kiterjedjen a személyére, kilépett a fedezetből, illetve kizárásra került a fedezetből. A biztosítotti jogviszony a csoportos biztosítás létrejöttének napján tagsági viszonnyal rendelkező és a biztosításhoz csatlakoztatott Pénztártagok esetén a csoportos biztosítási szerződés hatályba lépésekor kezdődik meg. Az év közben pénztári tagsági jogviszonyt létesítő (belépő) Pénztártag esetén a biztosítotti jogviszony a belépés hónapját követő hónap első napjától kezdődhet meg legkorábban, ha a Pénztár az adott hónap biztosítási díját levonta és a biztosítási díjat a Pénztártagra vonatkozóan a Biztosítónak megfizette. Új belépők esetén a pénztár a belépés hónapját követő hónapban is megvizsgálja a biztosítási díj levonásának lehetőségét, és ha a levonás elvégezhető, akkor a biztosítotti jogviszony legkésőbb a belépést követő második hónap első napjával létrejöhet.

A szolgáltatás díja
A Navigátor csoportos egészségbiztosítás díja – havonta 100 Ft/fő, évente 1200 Ft/fő. A Pénztár a díj folyamatos rendelkezésre állása, és ezzel a biztosítási fedezet folyamatos biztosítása érdekében mindenkor legalább 1 és legfeljebb 3 havi díj összeget, azaz legalább 100 és legfeljebb 300 forintot von le a Pénztártag számlájáról.
A díj levonása havonta történik minden hónap 20-án. A levonás megtörténte az Ügyfélportálon ellenőrizhető, illetve ezzel egyidejűleg látható a Pénztártag biztosítási státusza is, azaz, hogy a Tag biztosítási fedezettel rendelkezik-e vagy sem.
A Pénztártagot terheli annak felelőssége, hogy a Pénztár levonhassa a Pénztártag egyéni számlájáról a díjat.
A Navigátor Csoportos Egészségbiztosítás Szerződés alapján a biztosítási díjat a biztosítási szolgáltatásokat nyújtó Biztosítónak a Pénztár havonta előre, a következő hónap biztosítási fedezeteként fizeti meg. A havi biztosítási díjak fedezetét a Pénztár a tagok egyéni számlájáról való levonással biztosítja.

Kizárás
A csoportos biztosításból kizárásra kerülnek azon Pénztártagok, akik esetében az egyéni számlán nem végezhető el sikeresen legalább 1 havi díj levonása.
A csoportos biztosításból való kizárás esetén a Pénztártag a következő biztosítási évtől válik ismét a Navigátor csoportos biztosítás biztosítottjává.
Amennyiben az év közben belépő Pénztártag számláján legkésőbb a belépés hónapját követő hónapban nem végezhető el a biztosítási díj levonása, akkor az új belépő Pénztártag a Navigátor csoportos biztosításból kizárásra kerül.

Lemondás a szolgáltatásról
A Pénztártag a Navigátor csoportos biztosításból kiléphet minden hónap 10. napjáig a Pénztárhoz beérkezett kifejezett lemondó nyilatkozatával, azzal, hogy a kilépés a következő hónap első napjától hatályos.

A nyilatkozatot kitöltve, aláírva elküldheti a Pénztár részére:

•     e-mail üzenetben az egeszsegpenztar.hu@generali.com címre vagy
•     postai úton a 6701 Szeged, Pf. 921 címre. 

A csoportos biztosításból való kilépés miatt a kockázati körbe nem tartozó Pénztártag által megtett kifejezett nyilatkozattal a Pénztártag a következő biztosítási évtől (augusztus 1-jétől) válhat ismét a Navigátor csoportos biztosítás biztosítottjává, azaz a kockázatviselés személyére való ismételt kiterjesztése ekkor igényelhető. Az igénylés alapján a Pénztár levonja az egyéni számláról a díjat, és a következő biztosítási évtől kezdődően megfizeti a biztosítási díjat a Biztosító részére, ezzel a kockázatviselés kiterjed a Pénztártagra. Sikertelen zárolás esetén a Pénztártag a Navigátor csoportos biztosításból kizárásra kerül és a Biztosító kockázatviselése a vonatkozásában nem kezdődik meg.

Kockázatviselés, szolgáltatás igénybevétele
A Biztosító kockázatviselése a Pénztártag vonatkozásában kizárólag akkor áll fenn, és a Biztosító szolgáltatása a Pénztártag által a biztosítási időszak alatt kizárólag akkor vehető igénybe, ha a Pénztár az adott hónap a díját az egyéni számláról előre levonta és a biztosítási díjat a Pénztár a Pénztártagra vonatkozóan a Biztosítónak előre megfizette.
Nem jogosultak az egészségbiztosítási szolgáltatás igénybevételére azok az pénztártagok, akinek az egyéni számláján nem állt rendelkezésre akkora összeg, amely lehetővé tette volna a Navigátor csoportos biztosítás díjának megfizetését. A Biztosító kockázatviselése a Pénztártag tekintetében megszűnik és a Biztosító szolgáltatása a Pénztártag által nem vehető igénybe – azaz a Navigátor csoportos biztosításból kizárásra kerül
– attól a hónaptól kezdődően, amely hónapra a Pénztártag vonatkozásában – a díj levonásának hiányában – nem került megfizetésre a Biztosító részére a biztosítási díj.
A Navigátor csoportos biztosításból kizárt Pénztártag a következő biztosítási évtől (augusztus hó 1. napjától) ismét – külön nyilatkozat nélkül is – a Navigátor csoportos biztosítás biztosítottjává válik, ha a pénztár a díj levonását a biztosítási év kezdetét 60 nappal megelőzően el tudja végezni. Sikertelen levonás esetén a Navigátor csoportos biztosításból való kizárás fennmarad és a Biztosító kockázatviselése nem kezdődik meg.
Új belépő Pénztártagok esetén legkorábban a belépés hónapját követő hónap első napjától kezdődhet meg a kockázatviselés, ha a Pénztár az adott hónap díját az egyéni számláról levonta és a biztosítási díjat a Pénztártagra vonatkozóan a Biztosítónak megfizette. Új belépők esetén a Pénztár a belépés hónapját követő hónapban is megvizsgálja a levonás lehetőségét, és ha a levonás elvégezhető, akkor a kockázatviselés legkésőbb a belépést követő második hónap első napjával megkezdődhet.

Biztosítási szolgáltatási igény bejelentése esetén a Biztosító ellenőrzi a Pénztártag biztosítotti jogviszonyának fennállását (fedezetellenőrzés), melynek keretében a Pénztár, mint szerződő az alábbi adatokat közli a Biztosítóval: az adott egészségpénztári tagi azonosító számmal rendelkező tag biztosítotti jogviszonya fennáll-e a Navigátor csoportos egészségbiztosítás vonatkozásában, és mióta folyamatos a biztosítási fedezete; az egészségpénztári tagi azonosító számhoz tartozó biztosított neve, neme, születési ideje, születési helye, anyja neve, állandó lakcíme, telefonszáma, e-mail címe.

A biztosítási szerződéssel kapcsolatos adatkezelésekről, az igénybe vett adatfeldolgozókról, a személyes adatok kezelésével kapcsolatos jogokról és jogorvoslati lehetőségekről részletes tájékoztatás a biztosító adatkezelési tájékoztatójában található. Az adatkezelési tájékoztatói elérhető a generali.hu oldalról.

Navigátor terméktájékoztató

Navigátor Általános Szerződési Feltételek

Székhely 1066 Budapest, Teréz krt. 42-44. Levelezési cím 6701 Szeged, Pf. 921. Személyes ügyfélszolgálat 1132 Budapest, Váci út 36-38.
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő - szerda: 8.00 - 16.00
Csütörtök: 8.00 - 17.00
Péntek: 8.00 - 16.00
Telefonos ügyfélszolgálat Telefonos Ügyfélszolgálat: +36 (1) 452 5444
Rendelkezésre állási idő:
Hétfő: 8.00 - 20.00
Kedd - péntek: 8.00 - 16.30

Számlaszám befizetéshez: 10918001-00000097-08110006

Kapcsolat

Panaszkezelés

Kapcsolódó oldalaink

Generali Önkéntes Nyugdíjpénztár nyp.generalipenztar.hu Generali Biztosító www.generali.hu
www.generali.com Generali Alapkezelő www.alapkezelo.hu Európai Utazási Biztosító www.eub.hu Pénztárszövetség www.penztar-szovetseg.hu Magyar Nemzeti Bank felugyelet.mnb.hu

Hasznos linkek

Magyar Nemzeti Bank - Panasz bejelentés https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/penzugyi-panasz Pénzügyi Navigátor Pénzügyi Navigátor Európai online vitarendezési fórum eu-online-vitarendezesi-forum-EP.pdf Az adathalászat veszélyei Az adathalászat veszélyei
Csatlakozzon hozzánk Facebookon is!